Beszámoló a 30. Rendőr Horgász Európa Bajnokságról

A 30. Rendőr Horgász Európa Bajnokság Anglia keleti részén, Essex megyében, Cholchester környékén került megrendezésre 2017. augusztus 27. és szeptember 2. között. A helyszín azért nem teljesen egyértelműsíthető, mert három különböző tórendszerhez tartozó, hat egymástól elkülönített tavon kerültek a versenypályák és a szektorok kijelölésre.

Elöljáróban annyit érdemes még elmondani és tudni a helyi viszonyokat illetően, hogy a szigetországban nagy népszerűségnek őrvend a szabadidő ilyen formában történő eltöltése. Ennek köszönhetően komoly háttere és támogatottsága van ennek a szabadidős sporttevékenységnek, ami a sport- és versenyhorgászat minden szegmensében kézzelfoghatóan érzékelhető. Kiemelendő a horgászcikk gyártáshoz kapcsolódó innováció, ennek köszönhetően a piacon folyamatos az új termékek megjelenése, amit nagyon széleskörű marketing tevékenységgel támogatnak. Mindig van olyan újdonság, ami a horgászok fantáziáját és pénztárcáját mozgatja. Szintén kiemelendő a horgászkultúra helyzete, elképzelhetetlen hogy ezekben a tavakban kifogott édesvízi halakat valaki hazavigye és jóízűen fogyassza, a halakra mind a versenyzők, mind a tógazdák nagyon ügyelnek. Hetente több alkalommal is rendeznek versenyeket a magántulajdonban lévő kis horgászparadicsomokban, ahol a fogás szinte mindig biztosított. Azt is le kell szögezni, hogy ennek köszönhetően a halállomány szinte állandó, így nagyon kitanult és tapasztalt, ebből adódóan a horogra csábításuk esetenként igen kifinomult módszereket és technikát kíván meg.

A magyar csapat címvédőként és az utóbbi négy év legeredményesebb nemzeteként nagy reményekkel, mindenre elszántan érkezett meg 2017. augusztus 27-én, mintegy 1700 kilométer megtétele után a verseny helyszínére.  A kiutazásunkat több hónapnyi előkészület előzte meg, de végül biztos háttérrel és igen jó kondíciókkal tudtunk neki vágni az útnak, köszönhetően a hosszúévek alatt kialakult támogatói körnek, akik most is biztosították a feltételeket számunkra.

Az edzésnapok komoly logisztikai feladat elé állították a csapatot, a különböző helyszínek közötti mozgást illetően, amire alapvetően fel voltunk készülve, de azt nem gondoltuk, hogy ennyi energiát visz majd el ez a feladat. Most nagyon felértékelődött annak a néhány segítőnek a szerepe, akik a csapatot elkísérték. Nem lehet eléggé kihangsúlyozni és megköszönni a tevékenységüket, amivel a versenyzőket próbálták tehermentesíteni.

Az edzésnapokon jól alakultak a fogásaink és bízhattunk akár egy dobogós szereplésben is Azt azonban érzékeltük, hogy minden csapat komolyan készül és nagyon kiegyenlített a mezőny, kivételt csak az írek és a házigazdák jelentettek, akik jóval többször megfordultak már ezeken a vizeken. Ennek ellenére bíztunk magunkban, a befektetett munkában és persze egy kedvező sorsolásban. A horgászat mikéntjét illetően fontos kiemelni, hogy itt a halak másként reagáltak az etetésre, mint a hazai vizeken. Kevesebb, de folyamatos etetéssel is sok halat lehetett fogni, a túlzott etetésre viszont ellenkezőleg reagált a hal. Nagyon sok esetben közvetlen a part szélén a lábunk előtt tartózkodtak a halak, nem zavarta magukat a horgászoktól és szinte a kezünkből ettek, ami szintén nem jellemző a hazai vizeinken.

A célhal alapvetően a ponty volt, de egyes tavakon az úgynevezett F1 (pontynak és kárásznak a hibrid változata), a dévérkeszeg és a bodorka is domináltak, ennek megfelelően választottuk meg a csalikat és a felszerelésünket.

A versenyt megelőző napon este került sor a sorsolásra, akkor még bizakodtunk a jó helyekben, azonban másnap reggel a vízparton már szembesültünk azzal, hogy két nagyon kedvezőtlen helyet is kapott a csapat. Ezek közül az egyik, a kérdéses tó legszűkebb és legsekélyebb részére volt kijelölve, itt sajnos borítékolni lehetett az eredményt.

Az első nap után csapatunk a nemzetek közötti versenyben az ötödik helyen állt a hat nemzet válogatottja közül. Első helyen az írek, a második helyen az angolok, míg a harmadik helyen a németek várták a folytatást.

Ezek után tudtuk, hogy ha a dobogóra szeretnénk kerülni, akkor kiemelkedőt kell teljesíteni, a második napon. Ezzel a szándékkal és eltökéltséggel indultunk neki a folytatásnak és két szektorban sikerült is javítanunk, azonban másik két szektorban nem találtuk a megoldást.

A végeredményt illetően a 19 résztvevő csapat közül a 12. helyen zártuk a versenyt, míg a nemzetek csapatai között, az ötödik helyen végeztünk.

Eredmények:

– dr. Furkó Kálmán r. alezredes
– Horváth Béla r. százados
– Donkó Rajmund r. főtörzszászlós

Fontos leszögeznünk azt is, hogy összeségében a csapat nem kudarcként éli meg a történteket, hiszen olyan tapasztalatokat szereztünk, amelyek mindenképpen hasznunkra vállhatnak a jövőt illetően. Kiemelkedő jelentőségű volt számunkra, hogy egyáltalán eljutottunk idáig. Hét éve, 2012-ben Hollandiában indultunk először együtt, ebben a felállásban, a Rendőr Horgász Európa Bajnokságon, a magyar Rendőrséget képviselve.

Az elmúlt hét év alatt, körbejártuk Európát, eljutottunk Hollandiába, Írországba, Németországba, Belgiumba, Olaszországba és Angliába. Szép sikereket értünk el, letettük névjegyünket, mint versenycsapat és 2015-ben, mint rendező ország is. Azóta is, minden találkozás alkalmával, elismerően szólnak a résztvevők a Magyarországon megrendezett versenyről.

Ez a verseny egyben baráti találkozó is Európa rendőrei számára, és ebben szintén sikerült előre lépnünk. A nyelvi akadályokat leküzdve, igen jó és szoros kapcsolatot építettünk ki a résztvevő nemzetek delegáltjaival, akik szerint, belépésünkkel új színt és kihívásokat hoztunk a versenybe.

Büszkék vagyunk arra, amit az elmúlt hét évben véghezvittünk, ez azonban elképzelhetetlen lett volna külső segítség nélkül. Nem szabad megfeledkeznünk a támogatóinkról és ki kell emelnünk azt a mérhetetlen segítséget, amit tőlük kaptunk.

A Magyar Rendőr Horgászválogatott nevében, bízva a sikeres folytatásban, ezúton is szeretném köszönetünket kifejezni, az évek óta tartó, önzetlen és töretlen támogatásért a COP-GROUP SECURITY Kft. részére.

Magam és a csapattársaim nevében biztosíthatok mindenkit, hogy hasonló elszántsággal és töretlen lelkesedéssel készülünk, a 2018-an Hollandiában megrendezésre kerülő Rendőr Horgász Európa Bajnokságra.

Budapest, 2017. szeptember 25.